tiistai 11. syyskuuta 2012

 
teräksenvärisen kirppislöytökorin suihkuttelin mustaksi.

 
tytöt vihreyden keskellä perhosia kiinniottamassa

 
koulunalkamiseen annoin jemmasta tytöille vaatetta. Vasemmanpuoleisen mekon olen ostanut monta monta vuotta sitten.



 
Tänään sienireseptit pöydällä. Illan viimeiseksi putsaan päivän sienet ja säilön pakkaseen. Eteisessä työpiste. Aamulla kuulin tyttöjen sanovan kavereilleen että meillä kävi eilen ihania vieraita, pieni ihana vieras. Sai aikaan ihastuksen ja ikävän. Tänään "uuden" harrastuksen parissa.
 
 
Mukana keskustelussa, missä oli jotenkin vaikea puhua niin suuria tunteita herättävistä asioista, ei minulla ole sanoja mihinkään niin suureen ja arvokkaaseen.
 
Metsässä oli vastassa äkäiset ampparit. Minä säästyin pistoilta, mutta pikkuista pisti kaksi. Täytyy olla varovainen, maapesien kanssa. Sen verran hysteerinen olen niille, että paikallaan rauhassa en pysty olemaan.
 
 
Lintu lensi ikkunaan ja kuoli hetkisen päästä. Lapset piti linnulle hautajaiset. Pikkuinen selitti " Entin laitettiin hiekkaa, titte kukkia, titte te ritti, minkä Eeka teki. "
Muutaman päivän päästä pikkuinen tuli minulle sanomaan: "Äiti, titte jot mä törmään ikkunaan ja mä kuolen, titte mullekin laitetaan temmonen hautajainen."
 
" Äiti arvaa mikä on niin paha.? No kerro. "Vetipaarma" Te pittää vetipiikillä"
 
" Itkä tano että ei taa latkea rapputia mutta ihan helpotti taa."
 
" En otaa laittaa taunaa päälle, otaan vaan neuvoa."
 
Pelasin pikkuisen kanssa muistipeliä.Pikkuinen sai sekoittaa ja laittaa kortit. Sain melkein heti parit ja pikkuinen: " Mä tietin että ne on kahettaan. Mä laitoin ne.!"
 
 
Kiitos koetuista iloista.
 
 

1 kommentti: